Opis kontraktu

Przedmiotem zadania jest:

Opracowanie Studium Korytarzowego i Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania
„Budowa obwodnicy Brzezin w ciągu drogi krajowej nr 72”

 

Podstawowe cele inwestycji:

  • odciążenie miasta Brzeziny oraz sąsiednich miejscowości znajdujących się na terenie gminy Nowosolna od ruchu tranzytowego,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • poprawa warunków ruchu (zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu podróży),
  • poprawa warunków środowiskowych mieszkańców sąsiedztwa istniejącego odcinka drogi krajowej.

WARIANTY przebiegu trasy:

Wariant W1 – „pomarańczowy”
wariant północny , który omija Lipiny od strony południowej, natomiast Paprotnię od strony północnej, przechodzi również przez fragment północnej części miasta Brzeziny
Wariant W3/4 – „niebieski”
wariant południowy, który omija Lipiny oraz Paprotnię od strony południowej, odsunięty na południe w kierunku lasu Wiączyńskiego na terenie gminy Nowosolna

Wariant W5 – „fioletowy”
wariant  przebiegający częściowo w śladzie istniejącej drogi DK72, omijający miasto Brzeziny od strony południowej

Link do map z wariantami proponowanych rozwiązań

 

Podstawowe parametry techniczne

klasa techniczna drogi
prędkość projektowa**
kategoria ruchu***
ilość jezdni***
ilość pasów ruchu***
szerokość pasa ruchu
dopuszczalny nacisk
rodzaj nawierzchni
GP*
70 km/h
KR6
1
2
3,5 m
115 kN/oś
bitumiczna

* GP – droga o ograniczonej dostępności
poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego

** Prędkość projektowa
parametr techniczny wskazujący na wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze

*** Parametry wstępne
do sprecyzowania na dalszych etapach inwestycji

 

Zakres rzeczowy inwestycji:

  • budowa trasy głównej – obwodnicy,
  • przebudowa istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dojazdu do drogi dla działek terenu przyległego,
  • budowa obiektów mostowych,
  • budowa systemu odwodnienia: rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych itp.,
  • budowa urządzeń ochrony środowiska: ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni itp.,
  • budowa infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne, sanitarne itp.,
  • przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad – i podziemnej,
  • budowa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • budowa skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi.

 

 


 

Aktualizacja: 30.06.2023