Opis kontraktu
Przedmiotem zadania jest:
Opracowanie Studium Korytarzowego i Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania
„Budowa obwodnicy Brzezin w ciągu drogi krajowej nr 72”
Podstawowe cele inwestycji:
- odciążenie miasta Brzeziny oraz sąsiednich miejscowości znajdujących się na terenie gminy Nowosolna od ruchu tranzytowego,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- poprawa warunków ruchu (zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu podróży),
- poprawa warunków środowiskowych mieszkańców sąsiedztwa istniejącego odcinka drogi krajowej.
WARIANTY przebiegu trasy:
Wariant W1 – „pomarańczowy”
wariant północny , który omija Lipiny od strony południowej, natomiast Paprotnię od strony północnej, przechodzi również przez fragment północnej części miasta Brzeziny
Wariant W3/4 – „niebieski”
wariant południowy, który omija Lipiny oraz Paprotnię od strony południowej, odsunięty na południe w kierunku lasu Wiączyńskiego na terenie gminy Nowosolna
Wariant W5 – „fioletowy”
wariant przebiegający częściowo w śladzie istniejącej drogi DK72, omijający miasto Brzeziny od strony południowej
Link do map z wariantami proponowanych rozwiązań
Podstawowe parametry techniczne
klasa techniczna drogi prędkość projektowa** kategoria ruchu*** ilość jezdni*** ilość pasów ruchu*** szerokość pasa ruchu dopuszczalny nacisk rodzaj nawierzchni |
GP* 70 km/h KR6 1 2 3,5 m 115 kN/oś bitumiczna |
* GP – droga o ograniczonej dostępności
poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego
** Prędkość projektowa
parametr techniczny wskazujący na wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze
*** Parametry wstępne
do sprecyzowania na dalszych etapach inwestycji
Zakres rzeczowy inwestycji:
- budowa trasy głównej – obwodnicy,
- przebudowa istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dojazdu do drogi dla działek terenu przyległego,
- budowa obiektów mostowych,
- budowa systemu odwodnienia: rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych itp.,
- budowa urządzeń ochrony środowiska: ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni itp.,
- budowa infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne, sanitarne itp.,
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad – i podziemnej,
- budowa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowa skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi.